Raadsbijdrage 27-02-2014 "toekomst Sportpark Ridderkerk"

Sportparkmaandag 03 maart 2014 17:03

De aanleg van een tweede kunstgras veld geeft RVVH beduidend meer mogelijkheden tot het laten spelen van wedstrijden van de vele teams die zij hebben. Zeker wanneer de weersomstandigheden niet meewerken geeft een kunstgras veld beduidend meer mogelijkheden dan een traditioneel veld.

De studie naar verplaatsing van KCR naar het Reijerpark steunen wij als ChristenUnie van harte en past in het advies van Sport en Welzijn. Wanneer de huidige eigenaren van de sporthal willen meewerken kan daarmee een grote wens van KCR in vervulling gaan, nl, dicht tegen een sporthal aanzitten met hun velden en accommodatie. Begrijpelijk daar een groot deel van het jaar de korfbal sport binnen wordt beoefend.
Wanneer deze herindeling zou kunnen plaats vinden wordt aan vele wensen voldaan.
1. Korfbal wordt geconcentreerd in Reijerpark
2. KCR heeft zijn sporthal en krijgt ruimere accommodatie
3. RVVH krijgt meer ruimte voor velden en kleedruimtes
4. Op termijn hoeft er geen probleem te ontstaan voor een wellicht deels ander gebruik van de ruimte op het sportpark.
Voorzitter, dit alles om vitale, professionele sportverenigingen te behouden in Ridderkerk. Verenigingen die niet alleen velen veel sportplezier geven maar waar ook vele honderden vrijwilligers hun vertier en ontspanning in vinden.
Tot slot, kan de wethouder nog een indicatie geven wanneer hij verwacht dat het onderzoek naar de mogelijke verhuizing, is afgerond ?

Wij steunen uw voorstel op alle onderdelen.

Cor Louter

Reacties op 'Raadsbijdrage 27-02-2014 "toekomst Sportpark Ridderkerk"'