Raadsbijdrage 04-10-2012 "Reconstructie Kruispunt Rijnsingel Kievisweg"

fietspadzaterdag 20 oktober 2012 14:41

De veiligheid voor fietsers verhogen en files van auto’s verminderen is het onderwerp van onderzoek. Al langere tijd vraagt de raad om verbeteringen van dit kruispunt. De insprekers hebben aangegeven afhankelijk te zijn van de parallelle structuur om hun bedrijven of woningen of grond te bereiken. Dat is voor ons dan ook een uitgangspunt voor het onderzoek.

Diverse mensen die regelmatig gebruik maken van het Kruispunt hebben aangegeven om vooral de installaties voor de verkeerslichten beter af te stellen.

We stellen nu geld beschikbaar voor het onderzoek en zullen bij de uitkomsten ervan nadere voorstellen van het college tegemoet zien. Dan zullen we ook de dan gevraagde financiële middelen beschikbaar stellen.

Overigens wil de ChristenUnie voorstellen om de kosten van onderzoek niet te dekken uit de middelen van de fietshighway Lagendijk, maar uit de fietshigway Kievitsweg. Graag hoor ik van de wethouder of dat kan. Het is nogal voor de hand liggend.

Reacties op 'Raadsbijdrage 04-10-2012 "Reconstructie Kruispunt Rijnsingel Kievisweg"'