Beëdiging wethouder Piet van der Sluijs

beediging vd sluijsvrijdag 18 januari 2013 20:00

Vandaag was de eerste werkdag van wethouder Piet van der Sluijs. Donderdagavond 17 januari, mocht hij de eed afleggen en werd hij met applaus door de raad en het publiek verwelkomt in het Ridderkerkse college.

Na het debat en de stemming over het door de vier coalitiepartijen Leefbaar Ridderkerk, SGP, D66/GroenLinks en ChristenUnie opgestelde akkoord "Zorg voor de samenleving", traden de wethouders Dokter (Leefbaar Ridderkerk) en Den Ouden (SGP) opnieuw aan in het College. Vervolgens werden de Wethouders Van Houcke (D66/GroenLinks) en Van der Sluijs (ChristenUnie) als kandidaten voorgedragen. Beide wethouders, die beiden een halve wethouderspost voor hun rekening nemen, werden met ruime meerderheid van stemmen aangesteld. Na de beëdiging door de Burgemeester, waren er na afloop felicitaties en bloemen voor de nieuwe wethouders. De komende dagen zal het College de verschillende portefeuilles verdelen.

We wensen het College, en niet in de laatste plaats onze eigen wethouder Piet van der Sluijs, van harte Gods onmisbare zegen toe in het werk dat ze mogen doen in de komende periode (tot aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2014), ten dienste van de burgers van Ridderkerk.