Raadsbijdrage 23-02-2012 "Brief Stadsregio mbt TramPlus"

TramPluswoensdag 29 februari 2012 08:53

Maandagavond 27 februari heeft de ChristenUnie fractie de volgende stemverklaring afgelegd bij het onderwerp: brief aan de stadsregio over de Ridderkerklijn. We hebben ons onthouden van debat of discussie. We hebben geen enkele behoeft om voor de zoveelste keer debat of discussie te hebben over iets waarover de standpunten zo vast liggen.

Vandaar een uitgebreide stemverklaring:

We hebben vanavond geen behoefte aan discussie, niet over wel of niet een tram, niet over wel of geen geld.  We pleiten alleen voor een andere opstelling van dit college richting stadsregio en provincie.

De besluiten die over de tram zijn genomen in Ridderkerk zijn voor de stadsregio / metropoolregio en de provincie, naast hun eigen moverende redenen,  maatgevend geweest.  De provincie en stadsregio achten de Ridderkerklijn van regionaal belang.

Daar kun je het als politieke partij wel of niet mee eens zijn. Dat is ieders democratisch recht.

Opnieuw maken we ons als Ridderkerk belachelijk als we deze brief versturen. Herhaling van Nieuw Reijerwaard is aanstaande.

Dit college wil graag de mythe in stand houden dat ze gelijk hebben en gelijk krijgen.

De ChristenUnie wil dus niet mede verantwoordelijk zijn voor dit antwoord van het college. Wij dringen er sterk bij u op aan om een constructieve opstelling in te nemen. Dit antwoord kan er toe leiden dat we straks niets meer te zeggen hebben over de daadwerkelijke invulling van de lijn. Natuurlijk, u kunt roepen dat u tegen was. Maar het lijkt ons beter dat we als gemeente blijven meepraten.  Daarom is ons dringend advies aan dit college om per omgaande het overleg te starten met de stadregio - en waar nodig de provincie - om voor Ridderkerk een naar omstandigheden acceptabele oplossing te vinden voor de aanleg van de tram en hoe om te gaan met bouwkundige opgaven vanaf heden.

Wij zullen derhalve tegen de brief stemmen.

Reacties op 'Raadsbijdrage 23-02-2012 "Brief Stadsregio mbt TramPlus"'