Raadsbijdrage 27 februari 2006 "schoonmaakkosten Koningsplein"

koningspleinwoensdag 01 maart 2006 12:35

Een meerderheid van de raad keerde zich vanavond tegen het collegevoorstel om € 70.000 op jaarbasis uit te trekken voor het schoonhouden van het Koningsplein en directe omgeving.

De reden voor het verwerpen van het voorstel was het administratieve manco dat voor de uitgaven geen dekking aangegeven was.

De fractie van de ChristenUnie deed niet mee aan dit boekhoudspelletje en had begrip voor de wens van het college.

Als stemverklaring merkten wij op dat “het bruisend hart” van Ridderkerk,
zo jong nog, toch al wel een aantal hartkwalen opgedaan heeft. Eerst werd er
geconstateerd dat het hart niet klopte en moest er een bedrag van € 20.000 gevoteerd worden voor jaarlijkse festiviteiten en nu blijkt het plein dicht te slibben door de kauwgom en ander vuil en is er weer een ingreep nodig. Twee pacemakers in korte tijd voor een bruisend hart vond onze fractie wel wat veel. Op voorwaarde dat winkelcentra in de wijken aanspraak mochten maken op dezelfde aandacht schaarden wij ons achter dit voorstel, maar zoals gezegd, het college moest bakzeil halen en op zoek gaan naar dekking.

Reacties op 'Raadsbijdrage 27 februari 2006 "schoonmaakkosten Koningsplein"'