erfgoedbeleidwoensdag 06 juni 2012 21:10

De grootste verandering is een visie op erfgoed, een actievere rol voor de gemeente en een hoger ambitieniveau ten aanzien van erfgoed. De fractie van de ChristenUnie vindt dat positief. Het betrekken van betrokken en deskundige bewoners heeft inhoudelijk voordelen gebracht.

De zorgplicht is in deze notitie niet opgenomen en uitgewerkt. Toch denken we dat het een onmisbaar instrument is om de actievere rol van de gemeente vorm te geven. Daarom zijn wij mede-indieners van een amendement waarmee de zorgplicht wordt opgenomen in de uitgangspuntennotitie. In de verdere uitwerking van deze zorgplicht in het erfgoedbeleid verwijzen wij onder meer naar de notitie die door de bewonersgroep CentrumVisie is opgesteld.

Resultaat: De ChristenUnie heeft de zorgplicht laten toevoegen aan het amendement van het CDA. Dat was voor ons een belangrijk aspect van het erfgoedbeleid. Hiermee konden we instemmen met de uitgangspuntennota.

Reacties op 'Raadsbijdrage 31-05-2012 "Uitganspuntennotitie Erfgoedbeleid Ridderkerk 2012 - 2016"'