Raadsbijdrage 26-03-09 "vragenuurtje: avondvierdaagse"

avondvierdaagsewoensdag 01 april 2009 22:30

Via ouders van Ridderkerkse schooljeugd zijn wij benaderd met de informatie dat de Wandelsportvereniging”Ridderkerk” besloten heeft met ingang van 2009 geen Avond vierdaagse meer te willen organiseren.
Wij realiseren ons dat u, tot op dit moment, geen partij bent geweest in welke vorm dan ook bij dit evenement. Echter gezien de hoge prioriteit die u stelt, en terecht, aan bewegen,sporten etc voor alle Ridderkerkse inwoners willen wij ons toch tot u richten met de volgende vragen:

1.    Is het college met ons van mening dat dit evenement, wat al vele tientallen jaren in onze gemeente wordt gehouden, moet blijven bestaan.
2.    is het college ook van mening dat dit evenement naast het gezonde, sportieve element,ook een attractieve uitstraling heeft naar de totale Ridderkerkse bevolking.
3.    Is het college bereid al haar invloed aan te wenden om te proberen dit evenement voor Ridderkerk te behouden.
4.    Is het college ook van mening dat hiervoor wellicht een rol is weg gelegd voor de SRS en /of SER
5.    is het college bereid,wanneer financiën de mogelijke oorzaak zijn van het niet meer kunnen doorgaan van deze Avondvierdaagse, met een voorstel voor ondersteuning naar de raad te komen ?

Graag zou ik van u in de raadsvergadering van 26 maart a.s een mondelinge beantwoording van bovenstaande vragen willen krijgen.

Hoogachtend,

C.J. Louter
ChristenUnie fractie

Resultaat: Wethouder Blesgraaf heeft op de vragen steeds bevestigend geantwoord. Het komt er op neer dat hij de verwachting heeft dat er toch een avondvierdaagse komt. Er zijn contacten gelegd en is de hoop dat een en ander tot goede resultaten leidt.

Reacties op 'Raadsbijdrage 26-03-09 "vragenuurtje: avondvierdaagse"'