Raadsbijdrage 27 februari 2006 "integraal huisvestingsplan"

de Burchtdinsdag 28 februari 2006 20:02

De vaststelling van het integraal huisvestingsplan voor het onderwijs betekende hoe dan ook een kroon op het werk van de fractie van de ChristenUnie die zich het afgelopen jaar met succes sterk heeft gemaakt voor de bouw van een unilocatie voor het speciaal basisonderwijs De Burcht.

Lees onze bijdrage aan het debat.

Integraal Huisvestingsplan.

Mevrouw de voorzitter,

Er zijn agendapunten die het met ietwat minder emotionele lading uit het verleden moeten doen.

Met de woorden “eind goed, al goed” zouden we nu kunnen volstaan.
Dat doen we echter niet, want er zijn nog wat open einden in het IHP te vinden. Met name is dat de huisvesting voor het gymnastiekonderwijs.
Het klinkt waarschijnlijk zeer voorbarig, maar gezien de verwevenheid van gymzalen, sporthallen, scholen en sportparken, bos-beleid en brede school zou de fractie van de ChristenUnie er voor willen pleiten om vaart te zetten achter de tracékeuze voor de sneltram. Als dit té cryptisch is hoor ik het wel.
Intussen wensen we directie en bestuur van De Burcht veel succes bij het realiseren van de unilocatie. De directie van “De Reijer”  wensen we veel visie en doorzettingsvermogen toe bij het traject dat moet leiden tot een brede school in Slikkerveer.

We wensen de nieuwe raad veel wijsheid toe bij het vinden van het benodigde geld om de brede school software te zijner tijd ook nog van de hardware te kunnen voorzien.

Maar ach, die nieuwe raad zal toch wel bijna net zo vindingrijk zijn als de oude?

Dank u wel.

Reacties op 'Raadsbijdrage 27 februari 2006 "integraal huisvestingsplan"'