Blogs per label

Robert_rond_300.png
    Door Robert Kooijman op 15 november 2018

Column Buiten de raad gesproken 'Samen werken aan Ridderkerk'

Vorige week waren de algemene beschouwingen in de gemeenteraad van Ridderkerk. Voor de ChristenUnie een mooi moment om het eens over een andere boeg te gooien. We wilden het eens hebben over samenwerken binnen de raad. In veel media krijgt u als lezer vaak de politieke verschillen uitvergroot voorgeschoteld. Tja, dat leest lekkerder dan een artikel waarin overeenkomsten centraal staan. En ja, verschillen zijn er. Maar dan gaat het vaak over de laatste 10% van de standpunten. Over veel, heel veel, zijn we het vaak eens.

2. Fietsen CU
    Erna_rond_300.png
    Door Erna de Wolff op 31 augustus 2018

Column Buiten de Raad gesproken 'Een beetje verliefd...'

Het was op één van die mooie avonden in de vakantie. De zon was nog niet helemaal onder en de warmte hing nog in de lucht. Windstil. Lang genoeg in de tuin gezeten om een boek uit te lezen. Geen raadsvergadering of (ChristenUnie) bijeenkomst op de agenda. Dus tijd om in beweging te komen. We pakten de fiets en besloten via Oostendam naar Rijsoord te fietsen. En boem, daar was het. Een beetje verliefd op het dorp waar ik al jaren woon. Groen, water, sfeervolle huizen met prachtige tuinen. Relaxed sfeertje.

Labels: