Marten Japenga

Ik ben Marten Japenga, 54 jaar, getrouwd met Anita en vader van drie kinderen en twee kleinkinderen. Geboren en getogen in Groningen en via Rotterdam en Leiden in Ridderkerk terechtgekomen. Ik heb van jongs af aan interesse gehad in mensen en in politiek. In mijn dagelijks leven ben ik ruim 25 jaar werkzaam op het brede terrein van samenlevingsopbouw in onder andere Rotterdam, Breda en Ridderkerk. Vanaf mijn 17e ben ik actief in de politiek.

Inmiddels ben ik 8 jaar raadslid voor de ChristenUnie en dat vind ik belangrijk om te doen. We kunnen in Ridderkerk met onze fractie écht het verschil maken! Zo hebben we het initiatief genomen voor het openluchtzwembad dat inmiddels is geopend en ook voor de elektrische laadpalen waar er inmiddels 15 van staan in onze gemeente. Ook hebben we een bijdrage geleverd aan een stabiel bestuur en extra zorg voor de kwetsbare inwoners.

Maar Ridderkerk is niet af! Er moet nog veel gebeuren. Het moet anders en het kan anders. Wij willen meer invloed voor de wijkbewoners, goede zorg dicht bij de mensen in de buurt, willen ons sterk maken voor werkgelegenheid en ons zeer zeker ook weer fors inspannen voor de leefbaarheid van Ridderkerk, zeg maar de luchtkwaliteit en de veiligheid.