Raadsbijdrage 26 november 2015 "Zienswijze partiële herziening VRM windenergie Zuid-Holland"

windenergiemaandag 30 november 2015 22:52

Geachte voorzitter,

De fractie van de ChristenUnie wil het college en de ambtenaren die aan deze zienswijze hebben gewerkt een compliment geven voor de manier waarop uw voor de belangen van Ridderkerk opkomt en deze heeft verwoord in de zienswijze. Ook waarderen we de inzet die u al langer pleegt om Ridderkerk niet nog meer te belasten in haar leefomgeving door het plaatsen van extra windturbines binnen en nabij de grenzen van Ridderkerk zonder draagvlak en gedegen onderzoek.

Het eerste amendement van de VVD maakt de zienswijze nog scherper en zullen we daarom steunen.
Het tweede amendement van de purperreiger zullen we ook steunen, maar willen dit graag in perspectief zien geplaatst. Het is nog altijd zo dat er meer vogels door katten, ramen en hoogspanningskabels met de dood worden getroffen (95%) dan door windturbines (kleiner dan 1%) (bron natuur en milieu)

Dank u voorzitter.

Met vriendelijke groet,