Stichting Present Ridderkerk vrijwilligersactie fractie en bestuur CU

Stichting Present 05112016zaterdag 05 november 2016 19:52

Vandaag ging de fractie en het bestuur van de ChristenUnie aan de slag met stichting Present.

Verslag van Facebookpagina stichting Present Ridderkerk:

"Fris, zonnig en af en toe een bui maar de inzet van 2 groepen vrijwilligers vandaag hielp de hulpontvangers zeker niet van de regen in de drup!

Vandaag kwam de fractie van de ChristenUnie Ridderkerk niet bij elkaar om te vergaderen maar ging letterlijk met hun “voeten de modder in.”
Een hulpverleenster van Stichting IJsselmonde Oost meldde een hulpvraag voor een meneer die zij begeleid.
Meneer zijn droom is om een moestuintje aan te leggen maar met al het onkruid wat in zijn tuin staat is het niet te realiseren voor hem. Ook de poort was kapot en dat gaf een onveilige situatie.
Door gezondheidsproblemen en weinig mensen in zijn netwerk kon meneer het zelf niet voor alleen voor elkaar krijgen.
Er werd hard gewerkt door de 7 mannen, meneer en de hulpverleenster: een poort maken, scheppen, onkruid steken, harken, vegen en alles afvoeren. Het resultaat is een wereld van verschil!
Halverwege werd er door een ander fractielid voor de innerlijke mens gezorgd met koffie en een lunch. Een heerlijke onderbreking!
Na afloop zei meneer: “ Ik ben zéér content dat de mannen dit gedaan hebben voor mij, ik voel me weer veilig in mijn huis.”
Goed werk mannen!

Tegelijkertijd ging ergens anders een groepje Flexers aan de slag om een echtpaar te helpen.
De woonkamer van dit echtpaar is omgetoverd van ‘een beige met butsen muur’ naar stralend wit! Het was in het begin wel onwennig, 5 mensen over de vloer maar al snel werden er grapjes gemaakt en de sfeer zat er goed in. De hulpverleenster van het wijkteam die hulp had ingeschakeld droeg ook haar steentje bij. Ook meneer en mevrouw hebben meegeholpen ieder naar zijn kunnen en zo was het een fijne samenwerking,
Door deze hulp werd er in 1 ochtend een top-make-over van hun woonkamer mogelijk gemaakt!

Hoe mooi is het wanneer je op deze manier iemand een steuntje in de rug kunt bieden door je eenmalig als vrijwilliger in te zetten?!
Ook aan de slag via Present Ridderkerk geef je dan als groep op via onze website: www.presentridderkerk.nl