VN verdrag gehandicaptenwoensdag 17 februari 2016 16:10

Op 21 januari jongstleden was het feest. Een feest van inclusie, omdat de Tweede Kamer op die dag eindelijk instemde met de ratificatie van het VN-gehandicaptenverdrag.

Ons Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber sprak hierover de volgende woorden: “Dit is een dag om te vieren, samen met de mensen die een beperking hebben en nu de erkenning krijgen dat zij volwaardig meedoen in onze samenleving. De ChristenUnie is ontzettend blij dat toegankelijkheid de nieuwe norm wordt en dat die norm uiterlijk op 1 januari 2017 zal ingaan."

De wet is mooi, maar de werkelijkheid doet ertoe. Praktische en financiële bezwaren staan al gauw in de weg, maar dat laat de ChristenUnie niet gebeuren, ook niet in Ridderkerk. Daarom houden we de vinger aan de pols en zullen vanaf nu met nog meer energie inzetten voor die inclusieve samenleving. Met de motie van het CDA -die wij graag mede indienen- geven we het startsein om, door middel van een Lokale Inclusie Agenda, als gemeente de eigen verantwoordelijkheid te nemen en partners en ondernemers te stimuleren om te komen tot een inclusieve samenleving in Ridderkerk.

Robert Kooijman

TitelBestandsgrootteMIME-type
motie CDA CU Uitvoering VNverdrag inzake rechten van mensen met een handicap (1)151,8 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Raadsbijdrage 16 februari 2016 "Motie VN verdrag inzake rechten van mensen met een handicap"'