Blogs per auteur

1. desired_lines.JPG
    Door Robert Kooijman op 26 oktober 2018

Raadsbijdrage 18 oktober "Kunsttoepassing Koningsplein"

In de raadsvergadering van 18 oktober stond als belangrijkste onderwerp op de agenda het beschikbaar stellen van €37.000 extra geld om de kunsttoepassing Desired Lines op het Koningsplein te kunnen realiseren. Jaren geleden was er al een budget voor beschikbaar gesteld van €50.000, dit bleek echter niet genoeg. Het college van burgemeester en wethouders kan niet zomaar extra geld besteden, ze heeft daar toestemming voor nodig van de raad.

2. Euro bankbiljetten.jpg
    Door Robert Kooijman op 6 juli 2018

Raadsbijdrage 5 juli 2018 'Jaarrekening 2017'

Op donderdag 5 juli bespraken we de jaarrekening over 2017. Een verslag waarin zowel inhoudelijk als financieel wordt teruggeblikt over het afgelopen boekjaar. Dat dat pas wordt besproken nu we al bijna de zomervakantie van 2018 naderen, komt doordat na afsluiting van het boekjaar eerst de rapportage moet worden opgesteld, goedgekeurd door het college en vervolgens moet worden gecontroleerd door de accountant. In iedere gemeente wordt omstreeks dit moment de jaarrekening besproken. Dat mag ook niet veel later, want uiterlijk 15 juli dient de vastgestelde jaarrekening te worden verzonden naar de Provincie, die toezicht houdt op de financiële situatie bij de gemeentes.

3. Coalitieakkoord cover
    Door Robert Kooijman op 7 juni 2018

Raadsbijdrage 31 mei 2018 'Coalitieakkoord'

Er is al veel gesproken vanavond. Ik zal het daarom proberen kort te houden.

De verkiezingsuitslag gaf de ChristenUnie een dubbel gevoel. Enerzijds ontzettend jammer dat we die derde zetel niet konden behouden. Anderzijds hadden we een duidelijke winst als het gaat om het aantal stemmen 83 in de plus. Ik wil het nog maar even genoemd hebben…

4. Coalitieakkoord cover
    Door Robert Kooijman op 28 mei 2018

Presentatie coalitieakkoord

Op vrijdag 25 mei 2018 presenteerden Partij 18PLUS, SGP, Echt voor Ridderkerk, CDA en de ChristenUnie het coalitieakkoord 2018-2022. Dit akkoord heeft de titel “Veel kleuren, één palet”. De veelkleurigheid van de politiek en de Ridderkerkse samenleving komt hiermee tot uiting.

5. Gemeentehuis
    Door Robert Kooijman op 26 april 2018

Persbericht: Vijf partijen werken aan nieuw college Ridderkerk

De partijen Partij 18PLUS, SGP, Echt Voor Ridderkerk, CDA en ChristenUnie zijn met elkaar in gesprek om te komen tot een nieuw college van burgemeester en wethouders in Ridderkerk.