Blogs per auteur

Robert_rond_300.png
    Door Robert Kooijman op 15 november 2018

Column Buiten de raad gesproken 'Samen werken aan Ridderkerk'

Vorige week waren de algemene beschouwingen in de gemeenteraad van Ridderkerk. Voor de ChristenUnie een mooi moment om het eens over een andere boeg te gooien. We wilden het eens hebben over samenwerken binnen de raad. In veel media krijgt u als lezer vaak de politieke verschillen uitvergroot voorgeschoteld. Tja, dat leest lekkerder dan een artikel waarin overeenkomsten centraal staan. En ja, verschillen zijn er. Maar dan gaat het vaak over de laatste 10% van de standpunten. Over veel, heel veel, zijn we het vaak eens.

3. desired_lines.JPG
    Robert_rond_300.png
    Door Robert Kooijman op 26 oktober 2018

Raadsbijdrage 18 oktober "Kunsttoepassing Koningsplein"

In de raadsvergadering van 18 oktober stond als belangrijkste onderwerp op de agenda het beschikbaar stellen van €37.000 extra geld om de kunsttoepassing Desired Lines op het Koningsplein te kunnen realiseren. Jaren geleden was er al een budget voor beschikbaar gesteld van €50.000, dit bleek echter niet genoeg. Het college van burgemeester en wethouders kan niet zomaar extra geld besteden, ze heeft daar toestemming voor nodig van de raad.

4. Fietsen CU
    Erna_rond_300.png
    Door Erna de Wolff op 31 augustus 2018

Column Buiten de Raad gesproken 'Een beetje verliefd...'

Het was op één van die mooie avonden in de vakantie. De zon was nog niet helemaal onder en de warmte hing nog in de lucht. Windstil. Lang genoeg in de tuin gezeten om een boek uit te lezen. Geen raadsvergadering of (ChristenUnie) bijeenkomst op de agenda. Dus tijd om in beweging te komen. We pakten de fiets en besloten via Oostendam naar Rijsoord te fietsen. En boem, daar was het. Een beetje verliefd op het dorp waar ik al jaren woon. Groen, water, sfeervolle huizen met prachtige tuinen. Relaxed sfeertje.

5. Gemeentehuis
    Erna_rond_300.png
    Door Erna de Wolff op 14 juli 2018

Raadsbijdrage 10 juli 'Kadernota begroting 2019'

Afgelopen week was de laatste raadsvergadering voor het zomerreces. In deze vergadering werd de kadernota besproken. In een kadernota bepaalt de gemeenteraad op hoofdlijnen de invulling voor de komende begroting. In ons geval gaat het nu om de begroting van 2019, die we in november van dit jaar als raad gaan vaststellen. Omdat we in maart verkiezingen hebben gehad en het coalitieakkoord nog tot concrete plannen vertaald moet worden staan er dit keer vooral ontwikkelingen in die vanuit de landelijke overheid komen.